Hlavní strana > Domácí > Politika
Hezky česky
Poslance štve ruština. Chtějí omezit reklamu v cizím jazyce
04.04.2014 18:30 Původní zpráva
Přemíra cizích nápisů v reklamě na ulici rozčiluje české poslance. Diskriminuje to podle nich české občany, kteří pak mají problém textu porozumět. Chtějí proto uzákonit, aby tyto reklamy mohly obce zakázat, pokud nebudou obsahovat "také zřetelný, dobře čitelný a významově totožný text v českém jazyce.
Zpět na článek
Vložte nový příspěvek
Pro přidání vlastního názoru musíte být přihlášen.
Přihlášení | Registrace
Diskuzní příspěvky
- -
08.04.2014 10:41
Ovocenka
Ruštině sice rozumím, ale ty rozlézající se nápisy mě serou. Není to vůbec fajn pocit, že většina lidí na ulici to klínový písmo přečíst neumí. Reklamy v cizím jazyce - ok, ale psané latinkou a to na prvním místě. Není možné, aby se veřejný prostor stával neveřejným tím, že majorita nedokáže číst a orientovat se.
0 hlasů
marzipano marzipano
05.04.2014 17:40
marzipano
To je možná pravda, ale ať si uvědomí, že jsou v cizí zemi. Oni na to občas rádi zapomínají.
2 hlasy
Marjánka Novákovic
05.04.2014 21:56
Marjanka
V Chicagu jsou ulice, kde jsou všechny nápisy na obchodech v polštině, jinde zase ve španělštině, v arabské čtvrti jsou zase pasné arabsky, je i ruská čtvrť... nikomu to nevadí. Je fakt, že USA nemá přesně stanovený úřední jazyk, na úřadech jsou povinni zajistit tlumočníka, když někdo neumí anglicky, ale nikdo se nad tím nevzrušuje. Když napodobujeme USA v hloupostech, proč nemůžemebýt velkorysí podle jejich vzoru?
0 hlasů
David Lejdar
06.04.2014 05:32
DaLe
Protoze ne vsude je spousta prazdnych mist na kramy, ne kazdemu se chce jezdit napriklad 10 km do nejblizsiho obchodu kde necemu rozumi, COI aj. chteji mit moznost nejakeho prehledu napriklad o cisticich prostredcich ktere se pouzivaji i napriklad o ucetnictvi, a nechce se podporovat nejake otrokarske vazby jakoze zamestnanec nejakeho takoveho podniku mozna vubec nevi kdeze je atd. ?
Osobne, v blizkosti bydliste je jakoby trafika a pekarstvi, coz by mi nutne nevadilo pokud jako se tam mistnim jazykem nedomluvim zvlaste kdyz by to stejne zelo prazdnotou, ale na druhou stranu to zrejme znamena takzvane usly zisk pro podnik kdyz si budu co kupuji v trafice anebo pekarstvi kupovat jinde.
Tak ci tak, jedno z velkych vyhod napriklad "polskych" obchodu v Cardiffu, da se tam sehnat co ani v obrovskem hypermarketu ne, cimz nemyslim znacku jako takovou, ale proste vyrobek/y.
0 hlasů
Jiří Pražák
05.04.2014 15:28
plesivec
Podle některých nepodjatých lidí v KV město zachovává lázeňský standard díky ruským hostům. Na rozdíl od Františkových Lázní, které navštěvují už jen němečtí důchodci a podle toho to tam vypadá.
3 hlasy
Josef Lustig
05.04.2014 10:23
Andersen
Spanele to vedeli uz v roce 1492, co maji delat.
3 hlasy
Vlastislav Potter
05.04.2014 09:52
nedytcek
Že je celá republika plná reklam je dobou ve které žijeme a člověk je už nevnímá,ale čemu se nelze vyhnout je ta "světovost"mluvy např.celebrita,wau atd.Minimalizovat "agresivitu" doby lze částečně, nedívat se na TV a preferovat pobyt v přírodě.:-)
2 hlasy
Eduard Malinka
05.04.2014 00:40
murphy666
Ruštinu jsme měli ve škole,tenkrát to bylo povinné :-)
1 hlas
Argus von Lidl
05.04.2014 00:03
Wolf
"Shop" je v pohodě, ovšem "универмаг" je problém ... co k tomu říct? .. případ kolonie, která neví, do kterého zadku vlézt
7 hlasů
Henex
23.04.2014 16:33
Henex
A do kterýho zadku lezeš ty, šašku z Lídlu...?
0 hlasů
David Lejdar
04.04.2014 23:48
DaLe
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/nova-fronta-krymske-krize-rusko-to-ted-nanda-mcdonaldu_303198.html
Zrejme doporuceni dle zminenych Rusu, musi to byt okamzite ceske a zamestnanci musi okamzite umet mluvit rusky, pak-li ze ne, tak prijdou protestni hlidky a asi i zavreni veskerych obchodu jakkoliv souvisejici byt´ napriklad jen sdilejici brand. Takto to je totiz v souladu s ruskymi nacionalisty, jinak by asi mohlo hrozit vpad ruskych vojsk ci podobne...
1 hlas
svatopluk hayek
04.04.2014 22:01
svatoplukhayek
Komenský pravil,kolik jazyků znáš,tolikrát jsi člověkem.Platí dodneška.Hezký den.
1 hlas
Henex
23.04.2014 16:35
Henex
A proto sám mluvil latinsky... :-)))
0 hlasů
Marjánka Novákovic
05.04.2014 16:44
Marjanka
To pravil Komenský? Dosud jsem žila v domnění, že to je staré přísloví, eventuelně že autor není znám. Máte zřejmě lepší informace. Děkuji za poučení.
0 hlasů
np np
04.04.2014 22:46
np32np32
Svato, co rikas tomu, ze nejvic vzdelanych lidi v pomeru k poctu obyvatel je v Izraeli? Shalom, Ajnstajne:-)
5 hlasů
Henex
04.04.2014 22:38
Henex
Tak to, s ohledem na úroveň tvé češtiny, jsi docela mrzák... :-)))
Sorry, asi budu ten semita žid, šalome ajnštajn... :-)))
7 hlasů
Honza Hloupý
04.04.2014 21:43
wenkovan
Zase jeden typický příklad toho, jak si politici najdou něco, co není problém a dosud nikoho ani nenapadlo se tím zabývat, jako závažný (nejlépe bezpečnostní) problém to prezentovat a rozmazávat tak dlouho, až vznikne dostatečný počet neziskovek a aktivistů, kteří se na tom budou živit. Výsledkem bude rozeštvání lidí, vznik nějakého naprosto nekonzistentního a nevymahatelného zákona a samozřejmě úřadu, který bude vše kontrolovat a hlavně ukládat pokuty.
Tisíckrát použitý a stále funkční vzorec:
- vytvoříme problém
- problém budeme řešit
- vy to zaplatíte (penězi nebo kusem svobody)
6 hlasů
Jean Laroux
04.04.2014 21:40
Jean
Ale jo. Nacionalismus je zdravý. Osobně bych zakázal vše krom češtiny a nejen na ulicích. Všude. V časopisech, novinách, v rádiu nebo TV. A taky vše nečeské tj.islám, judaismus a McDonalda. Mešity, Synagogy a vše kromě Škodovek. Ty vlastně taky protože je to převlečenej Fólksvágen. Jeden národ, jedna chýše :)
3 hlasy
Henex
23.04.2014 16:37
Henex
A hlavně zakázat ty Larouxy...
0 hlasů
Jean Laroux
04.04.2014 21:31
Jean
Zakazovači, omezovači, přikazovači .. vždy ti slušní a s patentem na pravdu .. za nácků, za bolševika nebo za havloida .. pořád stejně tupá pakáž. Režimy se střídají ale aktivní blb je nesmrtelný
5 hlasů
Henex
04.04.2014 22:07
Henex
Aktivní blb je nesmrtelný...
S Larouxem na věčné časy...
6 hlasů
Helena Dvořáková
04.04.2014 23:23
HDvorakova
Už jsem měla obavy, že se Larouxovi senzor zasekl a že snad zmešká ochranu porušťování Karlových Varů. Já myslím, že Laroux už má teď na zvonku jméno azbukou a jen otázkou času, kdy si přehodí i klávesnici:))
5 hlasů
np np
04.04.2014 21:36
np32np32
To ti rikal kolega v psychiatricke lecebne nebo primo osetrujici lekar?-)
5 hlasů
Honza Hloupý
04.04.2014 21:46
wenkovan
Ale ale kolego, kampak se Vám předřečník strefil? Nácek? Bolševik? Havloid? Nebo ten nesmrtelný?
4 hlasy
Jean Laroux
04.04.2014 21:45
Jean
To už je otřepané. Zkus něco nového. Pokud nevíš co, stav se .. za mírný poplatek pořádám diskuzní chucpe kurzy ;)
3 hlasy
Helena Dvořáková
04.04.2014 23:26
HDvorakova
Aj aj, Laroux už má mávátka, srpy a kladiva v pohotovosti a rozjel školení:)) Za tvrdý rubl, předpokládám:)) Nebo za fotku vycpaného Lenina?
2 hlasy
Pavel Šimurda
04.04.2014 21:13
Schico
..já umím německy, a s Rusáky mluvím německy...u nich to vzbuzuje respekt...
1 hlas
svatopluk hayek
04.04.2014 21:46
svatoplukhayek
Mluvte Rusky,a povzbudí to přátelství.
4 hlasy
np np
04.04.2014 21:15
np32np32
Hlavne se zlejes jako ruskej muzik, vid?-)
3 hlasy
Pavel Šimurda
04.04.2014 21:15
Schico
např.na dotaz "..gavarytě pa rusky..."...odpovídám ostře..." nein, ich spreche nur deutsch..."..a oni jsou potom velmi uctiví a už se víc neptaj...
1 hlas
np np
04.04.2014 20:59
np32np32
Nejvetsi ignorant v kazde diskuzi je jakysi pan hokejka z Rakouska. Dnesni perla numero uno je prohlaseni, ze nejvic je rozsirena cinstina a on to rika temer jako rodily Mongol:-) Proste mu ten hokej moc nesel, takze hral nejakou kreisligu v zemi, kde hokej nikdo moc neumi. Ted bude vsem rozdavat svoje ruda moudra, ktere nasaknul v dobe kdy delal predsedu KSC hokejove bunky v satne, kde mu par spoluhracu za to vylepsovalo make-up:-)
4 hlasy
Julka Neznámá
04.04.2014 21:57
Julka
Vážený, nevím jak mu šel hokej, ale podle jeho příspěvků vím jedno,co se inteligence týče, proti vám je to gigant.
8 hlasů
Henex
04.04.2014 22:10
Henex
Jednooký mezi slepými králem...?
4 hlasy
Julka Neznámá
05.04.2014 07:15
Julka
Na tom nevidím nic špatného, když se to vztahuje na tuto diskuzi.
1 hlas
Johan Rey
04.04.2014 21:22
Johan
Radku,vtipálku, víš co je Tvůj problém?Že máš ego větší než intelekt.Ale s tím už nic neuděláš, je to geneticky uzavřená záležitost.
3 hlasy
np np
04.04.2014 21:50
np32np32
Duty sud zarezonoval?-)
4 hlasy
ABR 001
04.04.2014 20:48
ABR001
Taková stará píča, a nedovede číst rusky? Když si vzpomenu na svoje spolužačky z 80 let, tak žádná s ruštinou problém neměla. Tahle má nejeto poněkud víc, ale i 60 letech se učila ruština podobně jako za nás.I když, to by mne fakt sralo, že nerozumím reklamě. Asi jsem děsný úchyl, když běží v televizi reklamy, vypínám zvuk.
0 hlasů
np np
04.04.2014 21:01
np32np32
Slovnik uchyla. Mas pravdu, Slavku Jandaku. Zase jste chlastali?
5 hlasů
ABR 001
04.04.2014 21:29
ABR001
Kokot a píča je stranické oslovení TOP09
více viz KLUB KOKOTŮ (čestný předseda arcikokot Mirek).
https://www.facebook.com/pages/Klub-Kokot%C5%AF/258523837493476?ref=ts&fref=ts
1 hlas
Henex
04.04.2014 20:11
Henex
Znáte Rusáky... Dnes mají nápisy v azbuce a zítra budou chtít autonomii... :-)))
Evropské jazyky nevadí, nakonec jsou to úřední jazyky EU, které jsme zaplaťbůh členem...
6 hlasů
Petr Vozka
27.07.2015 21:43
Peta66
Evropské jazyky nevadí a ruština je asi co? Pokud vím, východní hranice Evropy je na Uralu a EU nezaujímá ani polovinu její rozlohy.
0 hlasů
Helena Dvořáková
04.04.2014 20:50
HDvorakova
Tady chodí tolik prodejných bolševických kreatur, které mají snad senzory na to, že kdyby se jen člověk opovážil dotknout čehokoli, co je spojeno s komunisty, Rusy, azbukou, minulým režimem, atd., tak ječí a kvičí, že se člověk nestačí divit. Kdyby věnovaly tyto kreatury jen zlomek energie, kterou věnují obhajobě starých bolševických pořádků, vlastní zemi a něčemu smysluplnému, tak je tady krásně, nebo by měli minimálně uklizeno na vlastní zahrádce... A nejhorší je, že tito milovníci starých pořádků se najednou naučili vyslovovat slovo demokracie (které pro ně bylo dříve sprostým slovem) - a mrskají tímto slovem nalevo napravo, ačkoli je jasné, že si ho jen osedlali, aby ho zneužívali a schovávali za ně svoji mravní nízkost.
4 hlasy
Julka Neznámá
04.04.2014 21:50
Julka
Paní Dvořáková, nezlobte se, ale toto vaše láteření mi nedává smysl.Kdo a kde zde ječí a kvičí?Zatím, se zde až na pár hloupých příspěvků od známých firem,vedla slušná a zajímavá diskuze, ale do toho jste vstoupila náhle vy, se svojí již obehranou písničkou o komunistech,bolševických kreaturách a milovnících starých pořádků.Uvědomujete si, že právě vy používáte bývalou komunistickou terminologii?Váš příspěvek, jako-by z oka vypadl souduhu Jamborovi a jeho "Malému zamyšlení" z "Rudého Práva" sedmdesátých let, jen cílová skupina je trochu jiná.
6 hlasů
Helena Dvořáková
04.04.2014 23:31
HDvorakova
Julko, už jste ohraná. Zavzpomínejte na svá zamyšlení u Rudého práva, Jambory, Kojzary a další vaše vzory a pozdravujte večer u samovaru Johana, jistě víte proč:))
2 hlasy
Julka Neznámá
05.04.2014 07:29
Julka
Paní Dvořáková, celou noc jsem sloužila na Áru a teď odjíždím domů.Johana znám z dizkuze zde, ale pokud bych měla tu možnost si s ním sednout u "samovaru", klidně bych to udělala.Podle jeho příspěvků, je to inteligentní člověk, a ne jako zpovykaní puberťáci, jak se zde někteří vaši"chráněnci" prezentují, kterým děláte advokáta, a kteří tolik imponují zrovna vám.Jinak to"Julko už jste ohraná" se vám povedlo.S doktorem a sestrami jsme se dost nasmáli.Projděte si své "příspěvky" a pokud už jste střízlivá, zkuste si je porovnat s těmi pana Johana.Neporovnatelné.
3 hlasy
Helena Dvořáková
05.04.2014 13:35
HDvorakova
Pracujete na ARU, v noci s lékaři a sestrami sjíždíte net, co ještě dalšího tady chcete zveřejnit? Nemám tady žádné chráněnce, jsem tu sama za sebe a za svými názory si stojím, nepotřebuji se zaštiťovat ani lékaři, ani vzděláním. A nepotřebuji se omlouvat nějaké Julce, že jsem si dovolila napsat na internet, co si myslím o lidech, kteří stále pláčou nad starými totalitními časy. Jestli neunesete to, že mají někteří lidé jiný názor než vy, zkuste si založit třeba blog s diskuzí, pozvěte tam jen své papoušky a ostatní mažte, pak se vám bude žít lépe a strávíte příjemně svou "pracovní" dobu. Bude tam Svět podle Julky.
3 hlasy
Julka Neznámá
05.04.2014 11:47
Julka
HENEX11;02Vy v práci nemáte pauztu?V tom vašem svatém rozhořčení jste si nevšiml jak dlouho jsem byla na fóru?Drzost je od vás někoho odsuzovat a oháňet se při tom morálkou a zemřelými pacienty.Nezlobte se,ale jste špína chlap,tedy pokud vůbec chlap jste.Ocenila bych do budoucnost abyste byl tak laskavý a vynechal mne.Děkuji.
0 hlasů
Henex
05.04.2014 11:02
Henex
Tak vy jste měla v noci službu na Áru a zároveň jste psala příspěvky do diskuze na Týdnu? A nasmáli jste se? Tak v té vaší nemocnici bych skončit nechtěl. Kolik vám dnes v noci umřelo pacientů a taky se smáli? A vy máte ještě tu drzost někoho tady moralizovat a kritizovat? To se mi snad jenom zdá...
2 hlasy
Henex
04.04.2014 22:14
Henex
Helena Dvořáková určitě neví, co psal soudruh Jambor v Rudém Právu. Takové kraviny jste četla jen vy a vám podobní...
5 hlasů
Julka Neznámá
05.04.2014 07:30
Julka
Další advokát chudých duchem?
2 hlasy
Marjánka Novákovic
04.04.2014 22:24
Marjanka
Člověk, který si chce utvořit vlastní názor, nečte jen články, s nimiž souhlasí, ale i to, s čím nesouhlasí, co ho provokuje, s čím může polemizovat. Člověk, který nepřemýšlí, čte jenom to, s čím souhlasí. Všechno mu je jasné a přemýšlet nad tím nepotřebuje. Dvořáková neví hodně věcí. Nejen to, co psal soudruh Jambor (bez toho je možné se obejít), ale nevidí si ani na špičku vlastního nosu. Ovšem dělá ramena. Takový malý brouk Pytlík. Rozumí všemu. Čemu nerozumí, to označí za bolševizmus, komunismus atd.
2 hlasy
Marjánka Novákovic
05.04.2014 11:36
Marjanka
Ad Henex: Ne, v Americe jsem netrpěla. Říkala jsem někdy něco takového? Na diskusích člověk opravdu čte výkřiky z celého spektra, ale ne všechno se dá označit jako názor. Často to jsou jenom nadávky, posílání do blázince, řeči o pokálených trenclích... Něco takového opravdu nemohu považovat za názor, který provokuje k zamyšlení.
0 hlasů
Helena Dvořáková
04.04.2014 23:33
HDvorakova
Tak málo tu chodím a tak vám ležím v žaludku - to je dobré znamení:))
2 hlasy
Henex
04.04.2014 22:47
Henex
Ale Marjánko... Vždyť Helena zde čte názory a moudrosti z opačného spektra, jinak by na ně nemohla reagovat.
Vy jste musela chudinko v tý Americe trpět...
4 hlasy
Jean Laroux
04.04.2014 21:34
Jean
Zase píšete o sobě a svých soudruzích ve třetí osobě čísla množného ? ;)
3 hlasy
Johan Rey
04.04.2014 20:31
Johan
Znáte Číňany a Arabáky, dnes mají po Česku restaurace,směnárny a zítra budou chtít autonomii.:-)))).Čínština a arabština nevadí, nakonec jsou oficiálním jazykem OSN, kterého jsme zaplať OSN členem.:-))
5 hlasů
Henex
04.04.2014 22:16
Henex
Dobrý, Johane, dobrý...! Miluji epigony... :-)))
3 hlasy
Johan Rey
05.04.2014 10:10
Johan
Jo diky,original byl taky dobrej.:-0)))))
0 hlasů
svatopluk hayek
04.04.2014 21:55
svatoplukhayek
Jaký rozdíl od semity žida,ajnštajn?Mluví jiddiš,mají směnárny a oblbují i s jejich restauracema.No tak,mešugene,čo bol to? Chá,chá,chá!Šalom!,ajnštajn!
0 hlasů
Angličtina je světový jazyk a měli bychom udělat vše proto, aby se jeho znalost rozšířila. Jsme v tomto směru naprosto "negramotní". Skandinávci, Holanďané, Švýcaři, ale i Němci a Rakušané se bez problémů domluví. Co se nějakého asijského jazyka týče, nikomu nikdo nechce bránit, aby se ho naučil. Naopak, Češi by se měli učit cizí jazyky, ale rozhodně jsem proti tomu, aby byli lidé masírováni azbukou, kterou umí číst a které rozumí pouze populace nad 50 let.
5 hlasů
Marjánka Novákovic
04.04.2014 20:05
Marjanka
Nedávno jsem navštívila známé v Rakousku. Komunikace byla složitá. Německy umím málo a nikdo z rodiny neuměl anglicky. Asi jsem se netrefila na ty, co se "bez problémů domluví."
4 hlasy
Johan Rey
04.04.2014 19:48
Johan
Angličtina je sice "světový" jazyk,ale nejrozšířenější je čínština na druhém místě španělština, a angličtina je na třetím místě.Třeba v USA hovoří španělsky třicet pět milionu lidí.Pokud se jedná o angličtinu v Rakousku, tam se také domluví anglicky převážně mladší generace, zrovna tak jako zde v Česku.Zde je znát absence výuky cizích jazyků na školách z dob socialismu, ale co si budeme povídat, kdo chtěl, tak se naučil.Nerozumím ale Vašemu"jsem proti tomu, aby lidé byli masírováni azbukou"?A aby byli masírováni různými nápisy v němčině, angličtině, proti tomu nejste?Každý takto úředně vedený zákaz je kontraproduktivní a vypovídá to o národu, že nemá velké sebevědomí.Souhlasím ale s tím, aby každý nápis byl až na druhém místě po českém.Jako je tomu třeba v zemích kde se píše odlišným písmem jako v Číně,Japonsku nebo v Izraeli.
10 hlasů
To je asi pravda, co se 1. jazyka týče. Krom toho 1,3 miliardy Číňanů mluví samo za sebe a nemám ponětí, proč tento fakt vůbec zmiňujete. Když už jsme ale u toho, vydělávají učitelé angličtiny v Číně velice slušně. Zřejmě jsou ti Číňané rozumnější a informovanější, než vy, To, že se i v v jiných zemích vyskytnou lidé, kteří angličtinu neovládají, je jasné, Výjímka ale, potvrzuje pravidlo.
4 hlasy
Johan Rey
04.04.2014 21:15
Johan
Nechápu Vaši podrážděnou reakci, ale mohu Vám potvrdit, že opravdu jsou Číňané mnohdy rozumější a informovanější než já, to není žádná ostuda, protože nakonec je jen málo lidí na světě, kteří dosahují intelektu geniálních světových vědců, a štěstím pro nás je, že konečně tak jako Vy, většinou přispívají sem na diskuzním fóru Týden.cz. Proto mne jen zaráží fakt, proč nerozumíte tomu, proč jsem zmínil zrovna Číňany.No ale nic, každý máme nějakou tu slabší chvilku.
5 hlasů
Julka Neznámá
04.04.2014 22:02
Julka
Marian Gavlák
04.04.2014 19:25
Majkkl
Angličtina mi nevadí. Ruština velmi...
4 hlasy
Václav Vaca
05.04.2014 09:51
Vaca
Já mám zase raději ruštinu než angličtinu.
1 hlas
ABR 001
04.04.2014 20:44
ABR001
No jasně, primitiva štvou věci, kterým nerozumí. Zase jeden blbec, co ani nedokáže přečíst azbuku.
8 hlasů
Helena Dvořáková
04.04.2014 20:55
HDvorakova
Bože, pro někoho je znakem inteligence louskání azbuky?! To je teda úpadek. A třeba příborem jíte?
4 hlasy
Henex
04.04.2014 22:31
Henex
Také už jsem to zapoměl. Nedávno jsem jsem graficky upravoval nějaký ceník s ruskými popisy a dalo mi to docela zabrat. Bylo to po čtyřiceti letech poprvé, co jsem ty ruský chaloupky potřeboval. Ale dodnes si pamatuji na jednoho spolužáka a jeho ruské perly: "Kdě ty bydláješ" a "Aljoša sprasil Natášu". My řvali smíchy a na ruštinářku šly mrákoty...
4 hlasy
Helena Dvořáková
04.04.2014 23:40
HDvorakova
Měla jsem maturitní otázku Města hrdinové. Jenom si pamatuju, jak přede mě ruštinářka vysypala obálku plnou červených obrázků - z těch měst tam byly stejně jen sochy Leninů, rudoarmějců a všude ty srpy a kladiva:))
2 hlasy
Ron Vanhorne
04.04.2014 22:00
Axeli
Pro neho ano vzdyt hned upozornil,ze je diplomovany,otitulovany a ostemplovany.
2 hlasy
ABR 001
04.04.2014 21:36
ABR001
Určitě je to jistým znakem inteligence, když jsem chodil do druhé třídy, naučil jsem se azbuku, protože jsem doma nešel kartičku s kalendářem, který měl na druhé straně azbuku s fonetickým významem v latince.
Podobně, když jsem začal navštěvovat kurs klasické řečtiny se studentkami rusistiky, tak jsem jako student fyziky bez problému od začátku četl řečtinu (ve fyzice i matematice hojně užíváme řecké symboly, často i švabach či moderní hebrejská písmena).
2 hlasy
Helena Dvořáková
04.04.2014 23:42
HDvorakova
Rozený Jára Cimrman.
2 hlasy
np np
04.04.2014 21:39
np32np32
np np
04.04.2014 21:03
np32np32
Pozor, absolvoval se svymi arabskymi kamosi "kurs sebeobrany vidlickou". Je nebezpecny a mohl by zautocit. Chlubil se tady, ze je nejake kapo v CSSD a ze v 80.letech provadel vycvik arabskych bratru:-)
2 hlasy
Marjánka Novákovic
04.04.2014 20:07
Marjanka
Na naší škole se vyučuje angličtina, němčina, ruština a francouzština. Mezi studenty, kteří mají jako první jazyk angličtinu, roste zájem o ruštinu. Studenti si ji volí raději než němčinu. Zřejme nemají stejnou averzi vůči ruštině jako vy. Měl byste je poučit, co je správné.
8 hlasů
Vůbec se nejedná o averzi. Jedná se o to, jak je který jazyk důležitý a jaké je jeho uplatnění. Rozhodně nemám nic proti ruštině, ale každému musí být snad jasné, že angličtina je jazyk, s kterým se domluvím všude na světě. Kde se domluvím s ruštinou, to si doplňte sám.
4 hlasy
Vladimir Schanel
04.04.2014 21:17
vlada07
Na poslední větu by byla celkem překvapivě dlouhá odpověď. Jazyk sám za nic nemůže - proč si nepřečíst Puškina či Tolstého v originále? Bránit se v dnešní globalizované době proti azbuce vyhláškou, to je Don Quiote de la Mancha jako vyšitý.
5 hlasů
Jan Karel
04.04.2014 23:46
Jan7
Marjánka Novákovic 04.04.2014 22:07
Byl jsem v knihovně a po ruce byl Robert Merle s Malevilem a knihovnice zrobna přinesla vracející knihy k zařazení..dali jsme se do řeči a nakonec jsem vzal Prévostu. Fráninu lámu, ale jsem spokojený, vyhovuje mi to. A s těmi dětskými knihami naprosto souhlasím.
0 hlasů
Marjánka Novákovic
04.04.2014 22:13
Marjanka
Ruštinu jsem už hodně zapomněla. Ale docela jste mě inspiroval. Nějaké knížky v ruštině doma máme (hodně zaprášené). Zkusím se začíst. Jen tak ze zvědavosti. Budu ještě schopná číst rusky? U nás doma je prostě všechno. Od učebnice katechismu z doby první republiky přes Masarykův životopis pro děti až po Nejedlého spisy. Nic se nevyhodilo, všechno se skladovalo. Nedávno jsem objevila knížku, kde Majakovskij líčí dojmy z návštěvy USA. Bylo to docela zábavné.
0 hlasů
Marjánka Novákovic
04.04.2014 22:07
Marjanka
Ad Jan Karel. No, nevím. Já mám doma původní román Abé Prevosta v českém překladu. Obávám se, že kdybych ovládala francouzštinu, asi bych si k tomu louskání nevybrala zrovna toto dílo. Je dost nestravitelné. Ale čtení knih v oiginále je velmi dobré cvičení. Já jsem během svého pobytu v Americe docela ráda četla dětské knížky. Bylo to jednoduché, člověk se těmito knihami nemusel složitě prokousávat, nebyly to žádné tlustospisy. Četla jsem i různé anglické romány v angličtině, ale ty dětské knížky jsou fakt dobré.
0 hlasů
Jan Karel
04.04.2014 21:52
Jan7
Máte pravdu. Já teď louskám ve fránině novelu francouzského spisovatele Abbé Prévosta - Manon Lescaut a je to husté. (Spisovatel Vítězslav Nezval napsal stejnojmenné veršované drama a také velmi povedeně)
0 hlasů
ABR 001
04.04.2014 21:01
ABR001
Když jsem psal diplomku, tak jsem měl dobrou polovinu podkladů v ruštině (i když jednu ruskou knížku jsem měl přeloženou do angličtiny, vydáno v Izraeli, vypadalo to jako samizdatová literatura SJ). Na PhD studiu jsem potřeboval "Fundaments of Acoustics" od Eugena Skudrzyka. Byl jsem rád, že jsem v knihovně objevil alespoň ruský překlad. Kdysi dávno, v prváku na přírodovědě byla v oblibě v matematické analýze sbírka od Děmedoviče (vypočítej 1000 integrálů, a nic tě u zkoušky nepřekvapí).
1 hlas
Marjánka Novákovic
05.04.2014 11:42
Marjanka
Pro Helenu Dvořákovou: Tak tedy přidám ještě něco komického "asnavy" není přepis azbuky do latinky, ale něco jako fonetický přepis, i když ve fonetickém přepisu se nepíše "y". Fonetický přepis tohoto slova by,pokud se nemýlím, měl vypadat asi takhle: [as´novi]. Ale možná na to máte jiný názor.
0 hlasů
Helena Dvořáková
04.04.2014 23:45
HDvorakova
Marjána pode mnou:
vy jste dnes komická, přidejte ještě něco:)))) Třeba vylepšete přepis: Asnavy akustiki :)))))
2 hlasy
Marjánka Novákovic
04.04.2014 22:18
Marjanka
Ad Helena Dvořáková
Pro ABR níže:
člověče, vy tady nadáváte těm, co neovládají azbuku - a sám jste se nenaučil ani česky, viz vaše "akustiki". Co je to za přírodní zákon, že největší nafoukanci, kteří se i v blbé diskuzi pochlubí pěti tituly, jsou vždycky nejdokonalejšími hlupáky??? :))
..................
´Vy jste opravdu husička hloupá... co je špatné na tom "akustiki" - vždyť je to přepis ruského slova v azbuce do latinky. Jestliže se v češtině píše "ky" - proč by se v ruštině nemohlo psát "ki"? Miluji génie vašeho typu.
0 hlasů
ABR 001
04.04.2014 21:47
ABR001
pro Helena Dvořáková: no vy jste fakt naivní, to jsem ještě neslyšela mluvit profesory u nás na universitě. Dělám jim IT podporu, takže je často zažívám v té nejlepší náladě :-)
0 hlasů
ABR 001
04.04.2014 21:44
ABR001
pro Helena Dvořáková: ty si fakt pořádná blbka. Vždyť to je napsáno rusky, latinkou místo azbuky. Ty fakt vůbec rusky neumíš.
Основы акустики - Osnovy akustiki
1 hlas
Helena Dvořáková
04.04.2014 21:21
HDvorakova
Pro ABR níže:
člověče, vy tady nadáváte těm, co neovládají azbuku - a sám jste se nenaučil ani česky, viz vaše "akustiki". Co je to za přírodní zákon, že největší nafoukanci, kteří se i v blbé diskuzi pochlubí pěti tituly, jsou vždycky nejdokonalejšími hlupáky??? :))
3 hlasy
ABR 001
04.04.2014 21:14
ABR001
Omlouvám se, ta kniha se jmenuje Foundations of Acoustics. Já si ten název pamatuji jako Osnovy akustiki. Takže jsem to přeložil zpět do angličtiny, ale překlad není vždy jednoznačný.
0 hlasů
np np
04.04.2014 21:05
np32np32
Ty jsi ty integraly ale nakonec vypil a pak jsi se dal na hereckou karieru a hrajes dodnes v mistni bunce KSCSSD.
3 hlasy
Helena Dvořáková
04.04.2014 21:04
HDvorakova
Vidíte, sběrateli titulů, tolik let studia a slušnému chování jste se nenaučil, kdejaký popelář by promluvil lépe než vy v příspěvcích výše... Kde to naše školství udělalo chybu...
3 hlasy
Johan Rey
04.04.2014 20:19
Johan
V Rakousku také patří mezi volitelné jazyky ruština a je o ni docela zájem.Nevím kolik procent, ale je.Myslím si, že pan Marian Gavlák je ignorant.
4 hlasy
Jarda Horník
04.04.2014 18:46
jaho
Někteří naši politici se chovají jak malí smrkáči, kterým někdo na pískovišti rozkopl bábovičku. Když nic víc neumím, tak se mu alespoň pomstím a hodím mu hrst písku do vlasů :o))
7 hlasů
np np
04.04.2014 19:06
np32np32
Jarousku, ty vic neumis nez jen rustinu? Tobe nekdo rozhodil berle?-)
3 hlasy
Pavel Kolář
04.04.2014 18:45
Karl
Bránit se v globalizovaném světě cizím jazykům je úsměvné a především marné. Zákazy a nařízení nic neřeší... Doporučuji namísto angličtiny či ruštiny šířit arabštinu, stejně nás mohamedáni postupně a za aktivní pomoci Bruselu islamizují.
6 hlasů
David Lejdar
04.04.2014 23:57
DaLe
Ze se nejak automaticka predpoklada nejaka volna zona ruskeho obchodu, anebo ze prece tenkrat ve skole se nutila rustina, ani jedno ponekud odlisne veci od "vyberu" a v prvni rade moznosti uplatnit mistni jazyk mistne. Jisteze, napriklad v zidovske ctvrti, proc by nekdo nesmel nabizet knihy v hebrejstine zvlaste kdyz tam nikdo nechodi, ale na druhou stranu pokud mluvime o tom ze hebrejsky mluvici vlastni vsechny kramy na potraviny v ceskem meste, tak je myslim si docela pochopitelne pokud se ceka aby to nebylo vse hebrejsky.
0 hlasů
Johan Rey
04.04.2014 20:03
Johan
Pravda,pravda.........
2 hlasy
Nahoru
Nejdiskutovanější názory
Johan Rey (10 hlasů) 04.04.2014 19:48
Angličtina je sice "světový" jazyk,ale nejrozšířenější je čínština na...
Marjánka Novákovic (8 hlasů) 04.04.2014 20:07
Na naší škole se vyučuje angličtina, němčina, ruština a...
ABR 001 (8 hlasů) 04.04.2014 20:44
No jasně, primitiva štvou věci, kterým nerozumí. Zase jeden blbec, co...
Julka Neznámá (8 hlasů) 04.04.2014 21:57
Vážený, nevím jak mu šel hokej, ale podle jeho příspěvků vím jedno,co...
Henex (7 hlasů) 04.04.2014 22:38
Tak to, s ohledem na úroveň tvé češtiny, jsi docela mrzák... :-))) ...